İlkokul Rehberlik
İlkokul Rehberlik
Amaçlarımızo Kendini tanıyan, İlkelerimizo Rehberlik çalışmaları tüm öğrenci ve velilere yöneliktir. |
Çalışma İlkelerimiz;
|
Çalışmalarımız,
Bireysel Rehberlik ;Öğrencilerin karşılaştıkları sorunları çözebilmelerine yardımcı olmak için psikolojik danışma ilke ve yöntemleri doğrultusunda öğrencilerle bireysel görüşmeler yapılır. Grup Rehberliği Etkinlikleri ;Rehberlik saatleri içerisinde, öğrencilerin grup etkileşimini geliştirmeleri ve kendilerini ifade edebilmelerine yardımcı olmaya yönelik etkinlikler yapılır. Eğitsel Rehberlik ;Öğrencilerin geleceğe yönelik hedefler belirlemeleri ve bu hedefler doğrultusunda etkili ders çalışma ve zamanı verimli kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla bireysel görüşmeler ve bilgi vermeye yönelik sunumlar gerçekleştirilir. Mesleki Rehberlik ;Öğrencilerin gelecekte yönelebilecekleri alanları ve meslekleri tanımlarına ve bu doğrultuda sağlıklı seçimler yapabilmelerine yardımcı olmak amacıyla etkinlikler ve bilgi verme çalışmaları yapılır. İlgi ve yeteneklerini tanımalarına yönelik test ve envanter uygulamaları yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin üniversiteleri yakından tanımalarına yardımcı olmak amacı ile değişik illere “Üniversite Tanıtım Gezileri” düzenlenmektedir. Test-Envanter uygulamaları;Öğrencilerimizin değişik yönlerden kendilerini tanımalarına yardımcı olmak amacı ile değişik test ve envanterler uygulanmaktadır. Proje Çalışmalarımız;Rehberlik servisimizin her yıl uyguladığı ve uygulayacağı ulusal ve uluslararası farklı projeler (değerler eğitimi projesi, akran dayanışması projeleri, Etwinning projeleri) ile öğrencilerimizin karakter gelişimine destek olurken aile-okul-öğrenci işbirliğini aktif kılmaktadır. Konferanslar;Her yıl değişik konularda, veli- öğrenci ve öğretmenlerimize yönelik konferanslar düzenlenmektedir. |